Svar på frågestunden del 1

Tänkte börja svara på alla frågor ni har ställt. Eftersom det blev ganska många frågar, jättekul, så tänkte jag dela upp det på två inlägg. Första kommer nu, andra kommer imorgon. Vinnaren av tävlingen presenteras imorgon också. 

Varför är du en kvinna? Det har med dominanta och recessiva gener att göra… Tror jag.

Vad går du på för skola? Internationella Engelska Skolan

Har du syskon? Oui, en storasyster

Vad gör du på din fritid? Pluggar, fotar, jobbar, vänner

Hur lång är du? 

175 centimeter

Hur gammal är du? Fyller 16 i april

Har du några djur? Ajjemen!

Ögonfärg? Gröna

Säg något som inte många vet om dig? Jag har glasögon…

Röker du? Big NONO

Hur många husdjur har du? Två hundar, fyra fåglar, akvarium, en kanin o ett marsvin + massa dammråttor under sängen.  


Hur gammal är din hund och hur länge har du haft honom? Kenzo är 12, har haft honom i 10 år. Bosse fyller 4 och har haft honom sedan han var valp.

Bästa vänner? Madeleine, Mildred, Felicia, Hanna, Albin o Anton.

Gillar du apor? Vem gillar inte apor?

Hur kan du va så söt? Jättefin blogg! Haha, tack!

Hur gör du för att se så fin ut? Jag är mig själv, det är då man är som finast!
 

Vad har du för kamera? Nikon D5000

Vad gillar du att fota mest? Porträtt & Natur

Vad brukar du tänka på när du skall ta porträttbilder? vilka steg är viktigast? Tänk på att sätta skärpan på ögonen + att inte ha någon rörig bakgrund.

Tycker du att reflexskärm vid porträttfotografering är ett måste? Absolut inte. Men det underlättar en hel del.

Kan du ge flera fototips på bloggen? Självklart kan jag det.

Vem fick dig att börja fota? Mamma

Vem har lärt dig? Jag har lärt mig själv för det mesta

Bästa fototips? Var kreativ!

Vad är ditt bästa fototips/redigeringstips? 
Fota i RAW, världens bästa tips!

Vilken är din drömkamera? Drömkameran är Nikon D3

Vad har du för favoritmotiv? Människor och djur

Vilket läge jobbar du mest på; på din kamera? M (manuellt)

Är det värt att ha en extern blixt? Ja! Värt till 110%

Tycker du att lightroom verkar bra? 
Lightroom är awesome!

Använder du en ljusmätare? Nej, går på känsla, men ljusmätare är något jag självklart ska införskaffa mig. Använder mig dock utav en iPhone-app som underlättar!

Har du något konkret fototips till outfits? Variera dig, tråkigt om bilderna hela tiden ser likadana ut…

När började du att fotografera? Har fotat sedan jag var väldigt liten, min första kamera var formad som en pingvin, haha. Men började väl fota seriöst när jag var tolv.

Hur lärde du dig fota, har du gått nån kurs eller liknande? Jag har lärt mig själv men det finns säkert jättemånga kurser man kan gå om man vill bli en bättre fotograf!

Hur lärde du dig din kamera? Tycker att läsa är tråkigt… Så tro det eller ej, men jag har faktiskt inte ens öppnat manualboken, vilket är ganska idiotiskt om jag tänker efter. Jag har provat mig fram med olika inställningar! Sjukt mycket roligare än att läsa.

Vad är viktigast när man fotar? Att ha kul!

Svart/vit eller färg? Älskar svart/vitt men det beror helt på vad man fotar. 

Är du kär? Väldigt svår fråga att svara på

Har du varit kär? Ja

Vad vill du ska hända på Alla Hjärtans Dag i år? Jag vill bli överraskad

Om jag skulle ge dig en kaka på alla hjärtans dag, hur skulle du tolka det? Gulligt av dig, hihi.

Ditt bästa förhållande? Det var med en helt underbar kille!

Vad är viktigast på en kille? Personligheten, helt klart. 

 
 


Kommentarer


Vad har du på hjärtat?


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

mejladress: (publiceras inte)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback

Juliaedvinsson

Fototokigt måndagsbarn

RSS 2.0