France

Förra torsdagen lyfte planet till Frankrike, en resa jag sent kommer glömma. Hade det så otroligt härligt där nere och att få resa med underbara vänner gjorde inte saken sämre precis. Havet och sandstränderna var ju helt klart det bästa, så fint!
 
Jag bodde hos en tjej som bor i Saint-Jean-de-Luz och hennes familj var helt underbar. Jag hade tur som fick ett eget, stort, rum med eget badrum och dubbelsäng. Trivdes så bra där!
 
På torsdagen när vi kom dit började vi direkt med skola, 3 lektioner och alla var trötta, hungriga, svettiga och en aning tjuriga när skoldagen var över. Fredagen spenderades på en matmarknad, lunch på stranden och guidad tur av staden. 
 
I lördags var vi ett gäng som åkte till Biarritz, som helt klart var den finaste staden! Att leka bland vågorna var en magisk känsla dock lite läskigt... 
I söndags var vi ute på havet och åkte båt hela dagen. Det var soligt och varmt i havet och jag brände mig rätt rejält trots att jag var dränkt i solskyddsfaktor 50... Vi hade dock det väldigt trevligt med massa ost, korv och baguetter till lunch. På kvällen var vi alla dödströtta så vi beställde pizza och somnade sedan ganska tidigt.
I måndags var vi i Spanien, i tisdags stod Bayonne på schemat och i onsdags åkte vi till Pau. Ville verkligen inte åka tillbaka till ett kallt Sverige i torsdags. Men nu är jag iallafall tillbaka till vardagsrutiner, söndagsångest och massa plugg... 


Kommentarer
cristina

Så fin skrivet Jullan. Du för översätta till franska och skicka det till din värdfamilj. kram

2014-09-29 @ 09:06:44
cristina

Så fin skrivet Jullan. Du för översätta till franska och skicka det till din värdfamilj. kram

2014-09-29 @ 09:07:27


Vad har du på hjärtat?


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

mejladress: (publiceras inte)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback

Juliaedvinsson

Fototokigt måndagsbarn

RSS 2.0